بازار سنتی چابهار

 

نقشه و معرفی بخش های مختلف

همان طور که می دانید، لذت بخش ترین قسمت سفر و گردشگری، خرید سوغاتی است! اگر به شهر خوش آب و هوای چابهار سفر کردید؛ حتما از بازار سنتی چابهار هم دیدن نمایید. این بازار سنتی در عین سادگی، گردشگران بیشماری را از سراسر دنیا به خود جذب می کند و از این رو در اکثر اوقات شلوغ است. فروشندگان و افراد محلی که در این بازار دیده می شوند، بسیار مهمان نواز و خونگرم هستند. بازار سنتی چابهار برای افرادی كه علاقه دارند با فرهنگ مردم شهر های مختلف و نحوه خرید کردن آن ها آشنا شوند؛ بسیار گزینه مناسبی است. در این بازار اجناسی مانند ظرف و ظروف، پتو، پارچه، نسکافه، گیاهان دارویی، چای، شکلات و عطر، انواع لباس های محلی و سنتی، ادویه جات رنگارنگ، غذاها و شیرینی های خیابانی، غذاهای محلی و انواع میوه ها وجود دارد. ناگفته نماند که بازار سنتی چابهار، فقط برای خرید و فروش منسوجات فعالیت نمی کند و علاوه بر موارد ذکر شده، در این بازار می توانید ترشی های بسته بندی و فله، انواع برنج های پاکستانی و هندی و خیلی چیز های دیگر را با قیمتی بسیار مناسب و کیفیتی خوب تهیه نمایید.

چابهار یکی از مناطق آزاد صنعتی و تجاری است که از قدیم تا به امروز به جنس های ارزان معروف هستند. یکی از بخش های بازارهای سنتی چابهار، بازار مادر بزرگ ها است که در آن فروشندگان تولیدات بومی خود را به فروش می رسانند و این بازار قدمت بسیار کهنی دارد. قدم زدن در این بازار باعث می شود که شما با فرهنگ بلوچی ها به خوبی آشنا شوید که فرهنگی نزدیک به مردمان پاکستان و هند دارند،  فروش غذاهای محلی، صنایع دستی، شیرینی های سنتی، ادویه جات خوش رنگ در این بازار بسیار رونق دارد. از دیگر قسمت های بازار می توان بازار زرگرها، بازار ماهی فروش ها، بازار بزازها و میدان تره بار را نام برد که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. زمانی که قصد دارید راهی سفر به چابهار شوید می توانید با مراجعه به سایت معتبر مستر بلیط اقدام به تهیه بلیط مورد نیاز خود نمایید. اکثر بانوانی چابهاری با استفاده از حنا نقشی های زیبایی بر روی دست های شان می کشند. اگر شما نیز به این کار و هنر علاقه مند هستید می توانید به این بازار بروید، زیرا در آن جا خانم هایی وجود دارند که نقش حنا بر روی دست افراد می کشند.

شرایط بازدید

شرایط بازدید

هنگامی راهی سفر می شوید بدون شک به دنبال مراکزی هستید که بتوانید با خود سوغاتی را به همراه ببرید باید بگوییم شهر چابهار دارای بازار های مختلفی است و می توانید هر نوع وسیله ای را که بخواهید  از آن جا خریداری نمایید، علاوه بر این با خرید صنایع دستی مردمان بلوچی می توانید لذت خاصی را از سفر در ذهن خود هک نمایید. برای بازید از بازار سنتی چابهار نیازی نیست هزینه ای را بپردازید، به راحتی می توانید وارد بازار شوید و با قسمت های مختلف آن آشنا شوید، با اقامتی چند روزه می توانید از تمامی بازارهای موجود در چابهار به خوبی دیدن نمایید.

آدرس و نحوه دسترسی با وسایل مختلف

برای دسترسی به شهر چابهار راه های ارتباطی مختلفی وجود دارد مثل، قطار، اتوبوس، هواپیما و خودروی شخصی ، اما ساده ترین آن می تواند استفاده از اتوبوس باشد به این نحو که با مراجعه به سایت اینترنتی مستر بلیط می توانید بلیط اتوبوس چابهار را خریداری نمایید و سفری لذت بخش را برای خود رقم بزنید. اگر بخواهید با خودروی شخصی راهی این سفر شوید به دلیل اینکه مسیر طولانی است مجبور می شوید شب را در راه بمانید.


https://mrbilit.com/mag/chabahar-market/

Comments

Popular posts from this blog

مراکز خرید کوش آداسی

سفری به بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان در دبی

بنچاق اورامان