بوستان گلابدره

 در استان تهران و منطقه شمیرانات جاذبه های گردشگری و اماکن تفریحی بسیاری وجود دارد. این منطقه ییلاقی که در شمال شرقی تهران واقع شده دارای آب و هوای بی نظیری است و بوستان های مختلفی دارد که از جمله آن ها می توان به بوستان گلابدره اشاره نمود. گلابدره در واقع از محلات قدیمی شمیرانات است که در گذشته محله امامزاده قاسم نام داشت. اگر می خواهید با بوستان گلابدره بیشتر آشنا شوید تا پایان با مجله مستر بلیط همراه باشید.

تاریخچه بوستان گلابدره

گلابدره از قدیمی ترین محلات شهرستان شمیرانات است که در گذشته این محله با محله امام زاده قاسم یک محله محسوب می شدند. موقعیت جغرافیایی گلابدره به گونه ای است که از شمال به دامنه ها و مراتع تابستانی رشته کوه البزر، از شرق به دره جی، از جنوب به جاده تجریش و از غرب به رودخانه گلابدره منتهی می شود. در این دره درختان سیب گلاب خودرو متعددی وجود داشته به همین دلیل نام گلابدره را برای آن انتخاب کردند. بوستان گلابدره با ظاهری مدرن در دامنه کوه های پر شیب دربند قرار گرفته است و از جنوب به شهر تهران و از شمال به کوه های دربند چشم انداز فوق العاده زیبایی دارد. بلند ترین و کوتاه ترین نقطه این بوستان حدود 100 متر با یکدیگر اختلاف دارند. طراحی بوستان گلابدره به نحوی انجام شده است که خطوط طبیعی ارتفاعی و توپوگرافی منطقه کاملا حفظ گردد تا به این ترتیب ساختار بوستان مطابق با دامنه کوه های اطراف باشد.

نقشه و معرفی بخش های مختلف

نقشه و معرفی بخش های مختلف

منطقه گلاب دره یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین مناطق تفریحی تهران است که هر هفته پذیرای گردشگران بسیاری است. خیلی از افراد به قصد کوهنوردی در مسیر کوهستانی گلابدره آخر هفته به این منطقه سفر می کنند. مختصات جغرافیایی گلاب دره به گونه ای است که از جنوب به ارتفاعات 1800 متری دامنه جنوبی کوه های البرز، از غرب به اراضی رودخانه درکه، از شرق به بزرگراه شهید چمران حد فاصل دوراهی هتل آزادی و بزرگراه مدرس و پل آیت الله صدر و از شمال به انتهای بزرگراه ارتش، کارخانه سیمان و منبع نفت شمال شهر تهران منتهی می گردد. برای کوه نوردی و پیاده روی در این منطقه باید پیش از شیب تند محل گلابدره خودروها را پارک نمود و پیاده روی را آغاز کرد. گلابدره دارای دو مسیر خاکی برای پیاده روی است که هر دو بعد از 500 متر توسط یک پل به یکدیگر متصل می شوند. برای دسترسی به آبشار باید مسیر سمت چپ که در ادامه شیبی تند و سر بالا دارد را طی نمود و 45 دقیقه این مسیر را ادامه داد تا به آبشار زیبا و منطقه بکر اطراف آن رسید. دره و رودخانه گلاب دره که در این مسیر واقع شده اند زیبایی آن را دو چندان کرده اند. در ابتدای مسیر رودخانه فضای مناسبی وجود دارد که می توان برای استراحت و صرف غذا در آنجا اطراق نمود و لحظات خاطره انگیزی را با اعضای خانواده رقم زد. بوستان گلابدره با مساحتی بالغ بر 22 هکتار در این منطقه واقع شده که ساخت آن از سال 1389 آغاز گردید. قرار گیری این بوستان در ارتفاعات و شیب کوه موجب شده است که جاده تندرستی آن نیز شیبی تقریبا تند و یک مسیر 6 کیلومتری داشته باشد.


https://mrbilit.com/mag/golabdareh-park/

Comments

Popular posts from this blog

مراکز خرید کوش آداسی

سفری به بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان در دبی

بنچاق اورامان