بررسی شهر کرج و تاریخچه این شهر

 

کرج,شهر کرج,تاریخچه شهر کرج

معرفی شهر کرج

 

شهر کرج همواره توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. لذا ما در این متن سعی داریم تا شهر کرج را برای افراد مورد بررسی قرار دهیم.

شهر کرج به عنوان یکی از شهرهایی است که همواره مورد توجه افراد به خصوص مهاجران برای کار و زندگی بوده و هست. این شهر به عنوان یکی از شهرهای نسبتا قدیمی در اطراف تهران واقع شده است. افرادی که قصد سفر به شهر کرج را دارند، باید سعی کنند اطلاعات خوبی در مورد این شهر و شهرک های اطراف آن داشته باشند. اطلاعاتی که در مورد شهر کرج وجود دارد همواره توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است.

 

لذا ما در این متن قصد داریم اطلاعاتی را برای افرادی که قصد گردش و تفریح در این شهر را دارند بازگو نماییم. شاید برای بسیاری از افراد جاذبه های گردشگری، خوردنی ‌ها، سوغاتی ها و محل های اقامتی کرج نا آشنا باشند و دوست داشته باشند تا بدانند که این شهر چگونه است تا در سفر خود بتوانند بهترین خاطرات را داشته باشند. ما در ادامه متن تمامی نکات مهم در مورد شهر کرج را برای افراد مورد بررسی قرار خواهیم داد و شما را برای یک سفر راهنمایی خواهیم کرد. چنانچه شما نیز به عنوان یکی از مشتاقان بازدید از شهر کرج علاقه مند هستید اطلاعاتی در مورد این شهر داشته باشید با ما تا پایان همراه باشید.

نام کرج چگونه کرج شده است؟
یکی از نکاتی که برای افراد همواره مورد توجه بوده است این است که دلیل نامگذاری کرج چه بوده. شاید بسیاری از افراد در مورد ریشه و قدمت این شهر اطلاع نداشته باشند. در این مورد می توان گفت که نظریه ای وجود دارد که نام کرج از کوه رج اقتباس شده و این نام به معنای جایی می باشد که یک ردیف از کوه در آن وجود دارد.

 

لازم به ذکر است در دیگر نظریه ها واژه کاوک و یا کاواک به معنی یک جای میان تهی می باشد و به دلیل اینکه کرج در میان کوه های زیادی قرار گرفته است نام آن را کرج نامیده اند. لازم به ذکر است که نظریه های مختلف دیگری وجود دارد که می گوید این نام از اکراج آمده است که به معنای بانگ و فریاد است. دلیل این نظریه این است که در گذشته تپه های آتشگاه، قلعه دختر، اشتهارد و کلاک جایی برای خبر رسانی و دیده ‌بانی بوده اند و در آن آتش می افروختند. در هر حال امروزه نام این شهر به عنوان کرج معرفی شده و بسیاری از افراد در آن زندگی می کنند.

 
تاریخچه شهر کرج:
اگر بخواهیم تاریخچه شهر کرج را مورد بررسی قرار دهیم، باید گفت که این شهر در کتاب اوستا با عنوان روستای کلاک برای اولین بار نام برده شده است. لازم به ذکر است که این شهر قدمت بسیار زیادی دارد تا آنجا که در شاهنامه نیز نامی از کرج برده شده است. گفتنی است این شهر پیش از اسلام نیز وجود داشته و به دلیل آب و هوای بسیار خوبی که در آن برقرار بوده و رودخانه‌ های روان آن مردم در آن سکونت داشته اند.

 

امروزه بعضی از افراد فکر می‌ کنند که یک شهر نوپا است اما چیزی که وجود دارد این است که با توجه به اسناد و مدارک تاریخی این شهر به عنوان یکی از شهرهای باستانی محسوب می‌ شده است. از نمونه‌ های آثار تاریخی آن باید قلعه شاه دژ، قلعه کلاک، قلعه دختر و سایر بقایای جا مانده از تاریخ و تمدن ایرانی را اشاره کرد. در کل می ‌توان گفت که این شهر به عنوان یکی از شهرهای تاریخی محسوب می‌ شود و تا پیش از سال ۸۹ به عنوان یک شهر وابسته به تهران محسوب می گردید. اما در سال ۸۹ به عنوان مرکز استان البرز معرفی شد و امروزه یکی از شهرهای بزرگ و پرطرفدار ایران برای کار و مهاجرت محسوب می شود.

Comments

Popular posts from this blog

مراکز خرید کوش آداسی

سفری به بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان در دبی

بنچاق اورامان