درجزین

 درجزین یا درگزین از جمله شهرهای شهرستان مهدی شهر استان سمنان به شمار می رود، که در 10 کیلومتری جنوب مهدی شهر و همچنین 5 کیلومتری شمال سمنان واقع شده است. عبور آب چشمه گل رودبار و وجود چندین قنات در این شهر موجب شده است که از آبادانی مناسبی برخوردار و کشاورزی و باغداری در این منطقه رونق داشته باشد. در درجزین باغ های انار متعددی وجود دارد و به همین دلیل به شهر یاقوت سرخ کویر مشهور است. اگر می خواهید با درجزین بیشتر آشنا شوید تا پایان با مجله مستر بلیط همراه باشید.

تاریخچه درجزین

شهرستان درجزین دارای محله های مختلفی است که از بزرگ ترین آن ها می توان به قاضی آباد، اسلام آباد، ده مرکزی درجزین، شاه بند و ... اشاره نمود. در واقع به هم پیوستن این محلات به یکدیگر موجب پیدایش روستای درجزین شده است. البته این روستا در سال 1387 با تصویب هیئت دولت به شهر تبدیل شد و بر اساس آخرین سرشماری های صورت گرفته جمعیت آن بیش از 4370 نفر است. اکثریت مردم این شهر دارای مذهب شیعه دوازده امامی هستند. در این شهر جاذبه های گردشگری و مناطق دیدنی مختلفی وجود دارد اما امروزه تنها تعداد محدودی از این آثار و جاذبه های باقی مانده اند.

نقشه و معرفی بخش های درجزین

نقشه و معرفی بخش های مختلف

شهرستان درجزین دارای طبیعتی زیبا و باغ های میوه بسیار پر باری است و مناطق دیدنی جذابی دارد که در ادامه بیشتر به معرفی آن ها می پردازیم.

ناهمواری های درجزین

در شمال درجزین شهرستان مهدی شهر کوه های صخره ای و مرتفعی مشاهده می شود البته خود شهر نیز هموار نیست و در نقاط مختلف آن تپه ماهورها و کوه های کوچک، تپه های کوچک و همچنین دره های کم عرضی مشاهده می شود که ساختمان ها بر روی آن ها ساخته شده اند. موقعیت جغرافیایی درجزین موجب شده که نسبت به شهر سمنان دارای شرایط آب و هوایی مطلوب تر و بستر مناسب تری برای فعالیت های کشاورزی و زراعت باشد، به طوری که به دلیل داشتن باغ های پر بار انار یه یاقوت سرخ سمنان مشهور است.


https://mrbilit.com/mag/darjazin/

Comments

Popular posts from this blog

مراکز خرید کوش آداسی

سفری به بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان در دبی

بنچاق اورامان