قیمت های نجومی مغازه پاساژهای تهران
قیمت های نجومی مغازه پاساژهای تهران
در حال حاضر مغازه های موجود در پاساژها از تجملات و ظاهر آراسته تری نسبت به مغازه های موجود در سطح خیابان دارند و امروزه هرچه پاساژ شیک تر باشد، افراد بیشتری را به سمت خود جلب کرده و به طبع شیک بودن مغازه ها و محیط آراسته و امکانات بیشتری که در اختیار مشتریان قرار می دهند، می توانند اجناس را گران تر ارائه کنند و بسیاری از کسانی که این پاساژها را برای خرید انتخاب می کنند، با علم به این موضوع قدم به آن جا گذاشته و می دانند جنسی را که آن جا خواهند خرید در مکانی دیگر با قیمت ارزان تر ارائه خواهد شد.
یکی از دلایل رونق پاساژها را می توان وجود افرادی دانست که حتی نام جایی که از آن خرید می کنند هم برایشان مهم است و دوست دارند فقط از جاهای خاص و اسم و رسم دار خرید کنند. این افراد حاضرند مبالغ هنگفتی برای خرید از یکی از معروف ترین پاساژهای تهران بپردازند.
درحال حاضر در تمام محله های شهر تهران پاساژهای بزرگی وجود دارند و حتی در برخی مناطق این پاساژها تجمع بیشتری داشته و برخی از مناطق تبدیل به محلی شده اند که مردم از دیگر نقاط هم برای خرید به آن جا می آیند. برخی از پاساژها بسیار شیک و امروزی بوده و تنها چند سال از تاسیس آنها می گذرد اما در مدت کوتاه جایگاه ویژه ای برای مشتریان خود پیدا کرده اند و اگر در شب های تعطیل سری به این پاساژها بزنید با جمعیت زیادی روبه رو می شوید که شاید همه آنها مشتری نباشند و ممکن است فقط برای گردش به پاساژ سری زده باشند.
امکاناتی نظیر وجود کافی شاپ، رستوران، کافی نت، فضایی برای بازی کودکان و... می تواند در کشاندن مشتری به پاساژ نقش چشمگیری داشته باشد و حتی خیلی از افراد که با هدف گردش به این پاساژها می روند، گاه خریدی هم می کنند. در حال حاضر پاساژهای جدید با امکاناتی که ذکر شد، ساخته می شوند و دیگر کمتر پاساژ تازه تاسیسی را می توان یافت که از این امکانات برخوردار نباشد.
ضمن این که پاساژهای جدید اکثرا در چند طبقه ساخته می شوند که این طبقات با پله برقی یا آسانسور به هم متصل می شوند. البته همیشه مغازه های طبقه اول از اقبال بیشتری برای جذب مشتری برخوردارند و به همین دلیل گران ترین مغازه ها در همین طبقات وجود دارد.
گام به گام تا انتخاب یک مغازه در پاساژ
درواقع علت اصلی این که مردم پاساژها را برای خرید انتخاب می کنند، تنوع اجناس ارائه شده و تجمع آنها در یک مکان خاص است و به همین دلیل است که بسیاری از کسانی که در امر فروش اجناس فعالیت دارند، داشتن مغازه در پاساژ را ترجیح می دهند. به خصوص افرادی که به اصطلاح در امر کاسبی نو پا هستند و به دنبال این هستند که سریع تر بازخورد سرمایه گذاری خود را ببینند. بنابراین به اجاره یا خرید مغازه در پاساژ می پردازند و شانس خود را در این امر امتحان می کنند.
جدای از این موضوع که پاساژ در چه منطقه ای واقع شده و این منطقه تا چه حد به عنوان مرکز خرید در میان مردم جا افتاده است، قیمت گذاری مغازه های یک پاساژ از یک اصول کلی برخوردار است که تقریبا در همه جا به این شکل دیده می شود. برای خرید یا اجاره یک مغازه در پاساژ باید به چند نکته کلیدی توجه داشت که البته اولین نکته مکانی است که پاساژ در آن واقع است که خود این قضیه تعیین کننده قیمت کلی مغازه است و هرچه پاساژ پررونق تر باشد، قیمت مغازه های آن بیشتر می شود.
بعد از در نظر گرفتن منطقه ای که پاساژ در آن واقع است باید به این نکته توجه کرد که محل قرارگیری مغازه ها در نقاط مختلف پاساژ می تواند در جلب مشتری و رونق مغازه تاثیر مستقیم بگذارد. مغازه هایی که نزدیک به در ورودی هستند معمولا بیشترین تعداد مشتری را به خود جلب می کنند و کلا مغازه های طبقه همکف یا اول به قول بازاری ها پاخور بیشتری دارند.
اگر مغازه ای در طبقه های بالاتر یک پاساژ واقع شده باشد، باید حتما به این نکته توجه داشت که حتما پاساژ مجهز به پله برقی یا آسانسور باشد چراکه اگر این امکانات موجود نباشد، مغازه ای که در طبقه بالا قرار دارد، کمتر دیده می شود و مشتری کمتری را به خود جلب می کند. بنابراین نمی توان توقع داشت که مغازه از سوددهی و رونقی در حد مغازه های طبقه پایین برخوردار باشد.
قاعدتا متراژ مغازه هم یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت آن است و هرچه مغازه بزرگ تر باشد و ویترین بزرگتری داشته باشد، گران تر خواهد بود و به همان نسبت هم مشتری های بیشتری به خود جذب خواهد کرد. به عنوان مثال یک مغازه دونبش دید بیشتری دارد و افراد بیشتری را به سمت خود جلب می کند. ضمن این که مغازه های بزرگ این امکان را به فروشنده می دهد تا اجناس خود را بهتر به خریدار عرضه کند و جای بیشتری برای چیدمان و دکوراسیون دارد و این یک امتیاز بزرگ محسوب می شود.
Comments
Post a Comment