آبشار کبود وال

 به نقل از وبلاگ معرفی مراکز خرید استان گلستان یکی از محبوب ترین مکان ها برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح می باشد و بیش از ۲ هزار جاذبه جذاب را در دل خود جای داده است. جالب است بدانید، تنها آبشار خزه ای ایران در این شهر سرسبز قرار دارد و هر بیننده ای را به سمت خود جذب می کند. این منطقه زیبا از معتدل ترین مناطق ایران به شمار می رود و معمولا در همه فصل های سال جذابیت های خاص خود را دارد. اما بهتر است شما در شش ماه اول سال اقدام به خرید بلیط اتوبوس گرگان کنید و به گشت و گذار در آن جا بپردازید.

تاریخچه آبشار کبود وال

آبشار کبود وال گرگان ، یک آبشار تمام خزه ای است که جزء پنجمین آبشار از این مجموعه گردشگری است و قدمتی چند میلیون ساله دارد. برخی افراد تاریخچه آن را به دوران پالئوژن نسبت داده اند و معتقدند که حدود ۲۵ الی ۵۰ میلیون‌ سال پیش تشکیل شده است.

تاریخچه آبشار کبود وال

نقشه و معرفی بخش های مختلف

در ابتدای ورودی این منطقه، دریاچه سد مخزنی واقع شده است که از یک چشمه اصلی بالای مجموعه آبشارها و رودخانه زرین گل آبگیری می کند. در ادامه مسیر پس از این که به بخش جنگلی و دامنه کوه هارون در میان دره اصلی برسید؛ مجموعه آبشارهای کوچک و بزرگی قابل مشاهده هستند که تقریبا تعداد آن ها به ۷ عدد می رسد. زیر هر یک از این آبشارها، حوضچه های جالبی ایجاد شده است که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند و محال است از دیدن آن ها خسته شوید. قابل ذکر است که معنای نام این آبشار در گویش کتولی، یعنی جوی آب پاک و به علت آبی بودن رودخانه جاری در دل جنگل های منطقه، این نام را برای آن برگزیده اند. آب مجموعه این آبشارها را چشمه‌ اصلی و‌ پر آبی که از دل زمین و‌ در بالای آبشار هفتم وجود دارد، تأمین می شود. افرادی که بلیط هواپیما گرگان را تهیه کنند و به این مکان بروند، می توانند در آن جا به شنا و آب تنی بپردازند و لذت ببرند. پوشش گیاهی متنوعی که در اطراف آبشار کبود وال وجود دارد، موجب شده است این منطقه به محل زندگی تعدادی از گونه های جانوری تبدیل شود. از دیگر ویژگی های این آبشار، قابل شرب بودن آب رودخانه است زیرا آب آن از چشمه های جنوبی سر چشمه می گیرند. هر سال با شروع فصل سرما، عمر خزه های این آبشار به اتمام می رسد اما با شروع بهار در سال جدید خزه های تازه و سبز جدیدی اطراف آبشار را پر می کنند. در اطراف این آبشار، امکانات رفاهی نظیر، سرویس های بهداشتی، نمازخانه، نگهبان، آلاچیق، سکو برای استراحت، محوطه پیاده روی سنگ فرش شده و پارکینگ وجود دارد. همان طور که تا این قسمت از مجله مستر بلیط متوجه شدید، بازدید از این آبشار می تواند برای تان به یک سفر بی نظیر تبدیل شود و در آن جا به شما خیلی خوش بگذرد. از جمله تفریحاتی که می توانید در این مکان انجام دهید می توان به آب بازی، ماهیگیری، والیبال، بدمینتون و برخی دیگر از بازی های محلی اشاره کرد.

https://mrbilit.com/mag/kaboodwall-waterfall/

Comments

Popular posts from this blog

مراکز خرید کوش آداسی

سفری به بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان در دبی

بنچاق اورامان