مسجد شیخ لطف الله

 اصفهان دارای جاذبه های دیدنی فراوانی است که یکی از نمونه های آن مسجد شیخ لطف الله است، در واقع این مسجد یکی از زیباترین و منحصر به فرد ترین بناها به شمار می رود و در نوع خود بی نظیر است. گنبد مدور مسجد به عنوان زیباترین گنبد در کل جهان شناخته می شود و سبک معماری و کاشی کاری آن نیز بسیار زیبا و چشم نواز است.

مسجد شیخ لطف الله در کنار دیگر جاذبه های اصفهان نمونه کاملی از زیبایی های درون شهر به شمار می رود افراد و علاقمندان می توانند با تهیه بلیط هواپیما اصفهان به این شهر زیبا و توریستی سفر کرده و در کنار جاذبه های متعدد آن از مسجد شیخ لطف الله نیز دیدن کنند، همان طور که از نام اصفهان پیداست یعنی نصف جهان! دیدنی های بسیاری در خود جای داده است. هر کدام از بناهای تاریخی موجود در ایران همواره داستان های جالبی داشته اند، و روایت گر دوران خاصی هستند در شهر اصفهان شاهکارهای زیبا کم نیست اما بدون شک یکی از زیباترین و در عین حال چشم نواز ترین آن ها همین مسجد شیخ لطف الله است که در میدان نقش جهان قرار دارد در ادامه با مجله مستر بلیط همراه شوید تا به همراه ما سفری به این مسجد داشته باشید.

تاریخچه

تاریخچه

هنرمندان معروف ایرانی در آن زمان با ذوق هنری خود اثری منحصر به فرد را ایجاد کرده اند که در نوع خود یکی از بناهای بی نظیر است در روزگاران قدیم کسی باورش نمی شد که حتی با گذشت قرن های زیاد برای این مسجد همتایی پیدا نشود و امروزه در زمره یکی از زیبا ترین و منحصر به فرد ترین معماری های اسلامی قرار داشته باشد، تقریبا می توان گفت 400 سال از زمان ساخت مسجد لطف الله می گذرد و این بنای تاریخی هنوز با استحکام در مدت زمان طولانی سرپا مانده و و آسیبی ندیده است.

مسجد شیخ لطف الله یکی از بناهای ساخته شده و به جا مانده از عهد صفوی و شاه عباس است، و در آن زمان مردم عادی اجازه نداشتند که وارد این بنا شوند نکته جالب درباره مسجد شیخ لطف الله این است که گنبد مسجد شیخ لطف الله مدورترین گنبد جهان است و این گنبد در طول روز به سه رنگ مختلف در می آید؛ در زمان صبح به رنگ صورتی، نزدیک ظهر به رنگ کرم و حوالی غروب به رنگ آجری می شود. مسجد شیخ لطف الله دارای راهرویی 28 متری است که افراد در زمان ورود با معماری و کاشی کاری های بی نظیر و رنگارنگ مواجه می شوند و زیبایی درون مسجد نیز پی می برند.
https://mrbilit.com/mag/sheikh-lotfollah-mosque-esf/

Comments

Popular posts from this blog

مراکز خرید کوش آداسی

سفری به بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان در دبی

بنچاق اورامان