جمعه بازار پارکینگ پروانه، یکی از شلوغ ترین مراکز خرید در تهران

 

شهر بزرگ تهران پر از فروشگاه و مراکز خرید کوچک و بزرگ است که در مناطق مختلف شهر پراکنده شده اند. پارکینگ پروانه تهران یکی از شلوغ ترین و پررفت­وآمد ترین مراکز خرید شهر محسوب می شود. در جمعه بازار پارکینگ پروانه می توانید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را پیدا کنید! هر قدمی که در این مرکز خرید برمیدارید شما را به شگفتی وامیدارد، انواع و اقسام اجناسی که در هیچ گوشه از شهر پیدا نخواهید کرد را در این جمعه بازار خواهید دید. پارکینگ پروانه در تهران بهشت کلکسیون­دار ها و کسانی که علاقه زیادی به عتیقه جات دارند، است. حتی کسانی که برای اولین به پارکینگ پروانه می روند و وسایل عتیقه و خاص این مجموعه را می بینند ناخواسته به این حیطه علاقه مند می شوند. مسافران و مغازه­داران زیادی از شهرهای مختلف برای خرید، پارکینگ پروانه را انتخاب می کنند. این مرکز خرید حتی برای گردشگران خارجی به نوعی یک مکان توریستی به حساب می آید.

جمعه بازار پارکینگ پروانه

اگر ساکن تهران هستید، حتما بارها نام جمعه بازار پارکینگ پروانه به گوشتان خورده است. پارکینگ پروانه در خیابان جمهوری و چهارراه استانبول قرار دارد و در روزهای جمعه میزبان فروشندگان مختلفی است که اجناس متنوعی را عرضه می کنند. بیشترین اجناسی که در این جمعه بازار به چشم می خورد انواع کلکسیون های عتیقه و ارزشمند است. اگر شما نیز کلکسیون­دار هستید، می توانید در این مرکز خرید انواع اشیای قدیمی ارزشمند مختلف مانند تمبر، ظروف برنجی، عکس‌ها قدیمی و صفحه‌های گرامافون و حتی لباس را پیدا کنید. البته جمعه بازار پارکینگ پروانه فقط مختص به عتیقه­جات نیست بلکه در هر طبقه می توانید هر نوع جنسی را مطابق سلیقه خود با کیفیت عالی اما قیمیت بسیار مناسب خریداری نمایید. همین تنوع اجناس با کیفیت و قیمت مناسب، باعث شده است که جمعه بازار پارکینگ پروانه به یکی از شلوغ ترین مراکز خرید در تهران تبدیل شود.

جمعه بازار پروانه در تهران

مسیر جمعه بازار پارکینگ پروانه

بهترین مسیر برای رسیدن به پارکینگ پروانه استفاده از وسایل حمل نقل عمومی مانند مترو است. نزدیک ترین ایستگاه مترو به این جمعه بازار، ایستگاه سعدی در خط یک متروی تهران است. بعد از خروج از ایستگاه سعدی وارد مسیر خیابان جمهوری به‌طرف غرب و چهارراه استانبول شوید، این مسیر بسیار سرراست بوده و با کمی پیاده روی به پارکینگ پروانه می رسید.

یکی از ویژگی هایی خوبی که پارکینگ پروانه را محبوب کرده است برگزاری این بازار در روز جمعه است، در روز جمعه طرح ترافیک در تهران برقرار نیست و به همین سبب شما می توانید بدون نگرانی با ماشین شخصی خود نیز به این مرکز خرید بروید. البته پیدا کردن جای پارک در نزدیکی چهارراه استانبول کمی دشوار است، می توانید ماشین را در خیابان های مجاور پارک کرده یا از پارکینگ های عمومی استفاده کنید.

تنوع محصولات در پاساژ پروانه

همان طور که در بخش قبل بارها اشاره کردیم، جمعه بازار پاساژ پروانه سرشار از اجناس و محصولات متنوع و مختلفی است که در هیچ جای تهران و حتی شهرهای دیگر نیز ممکن است پیدا نکید. هر طبقه از جمعه بازار پارکینگ پروانه به اجناس خاصی اختصاص داده شده است، بهتر است قبل از رفتن به این مرکز خرید برای جلوگیری از اتلاف وقت و حوصله کمی اطلاعات در مورد هر طبقه از بازار داشته باشید.

طبقه اول پاساژ پروانه برای خریداران به مثابه خانه های قدیمی مادربزرگ ها می ماند، از وقتی که قدم در این طبقه بگذارید انگار که در صحنه های فیلم های قدیمی پا گذاشته اید. در این طبقه انواع کالا های عتیقه، آنتیک و لوکس مانند ظروف قدیمی، انواع زیور آلات، عکس ها و کتاب های نوستالژیک، انواع سازه ها و نوار قدیمی نظیر گرامافون، تابلو و … مبادله می شود.

می توان طبقه دوم جمعه بازار پروانه را مرکز فروش صنایع دستی و سنتی معرفی کرد. دست فروشانی زیادی از اقصی نقاط کشور برای عرضه و فروش محصولات سنتی و صنایع دستی خود به این مرکز خرید می آیند. بسیاری از این اجناس ساخته دست هنرمندان همین مرز و بوم است که با عشق بسیار محصولات سنتی شهر خود را ساخته و به فروش می رسانند. در طبقه دوم پاساژ پروانه می توانید انواع گوناگون از لباس های محلی، سنتی و صنایع دستی دیگری چون پارچه های دست بافت و … را با قیمت مناسب خریداری کنید و از هنرمندان کشور خود نیز حمایت نمایید.

طبقه سوم پارکینگ پروانه را می توان بخش مورد علاقه کودکان و خانوم ها معرفی کرد. در این طبقه دست سازه های گوناگون هنرمندان مختلف نظیر انواع زیورآلات، عروسک ها، وسایل تزئینی و … را تهیه کنید.

اگر بعد گشت­و­گذار در جمعه بازار پروانه خسته و گرسنه شده و دیگر نای راه رفتن ندارید، باید به شما بگوییم کمی تحمل کنید و سری هم به طبقه چهارم این مرکز خرید بزنید. این طبقه به طور اختصاصی تنها به رستوران ها و فودکروت ها تعلق دارد. غذاهای سرو شده در این رستوران ها از کیفیت خوبی برخورددار هستند و تنوع بسیاری دارند.

 

Comments

Popular posts from this blog

مراکز خرید کوش آداسی

سفری به بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان در دبی

بنچاق اورامان